۱۸ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شده اند

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند.


محسن اسدبیگی امروز ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: عوامل مختلفی در راستای تأمین سلامت تأثیرگذار بوده و از طرفی انسان سالم مبنای توسعه پایدار است.


وی تصریح کرد: یک دستگاه و نهاد به تنهای نمی‌تواند سلامت را تأمین کند و نیاز به هماهنگی بین‌بخشی است و همکاری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و حمایت‌های مسئولان استان در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، لرستان در ثبت و جذب اعتبارات حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح کشور مقام نخست دارد.


اسدبیگی اضافه کرد: در اوایل طرح با ثبت‌نام و جذب اعتبارات هم‌اکنون ۱۸ هزار نفر بیمار صعب‌العلاج در این استان نشان‌دار شده‌اند.


وی با بیان اینکه لرستان در حوزه پرداختی‌های بیماران صعب‌العلاج در کشور در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد، افزود: اعتبار اولیه این مجموعه ۱۷ میلیارد ریال بوده ولی تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳ هزار و ۹۰۰ پرونده در استان پرداخت شده است.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: صندوق خاص و صعب‌العلاج به کل جمعیت استان تعلق دارد و این صندوق مختص بیمه سلامت نیست.


اسدبیگی ادامه داد: تمام بیماران صعب‌العلاج استان را در قالب ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار می‌دهد و تاکنون ۱۰ برابر اعتبار به بیماران صعب‌العلاج کمک هزینه پرداخت شده است.


وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به افراد آسیب‌پذیر توجه ویژه دارد و چون هزینه‌های بیماری‌های خاص تمام اقشار جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *