نقش اصناف در ارتقای سطح تولید ناخالص گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان بر نقش مهم اصناف در رساندن تولید ناخالص استان به وضعیت مطلوب تأکید کرد و گفت: اتحاد و انسجام رمز موفقیت و رسیدن به افق و چشم انداز مدنظر برای توسعه استان است.


علی محمد زنگانه ظهر امروز یک‌شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه اصناف و بازاریان استان گلستان که به مناسبت روز اصناف برگزار شد، اظهار کرد: به تعبیر متخصصان «اصناف» قلب اقتصادی جامعه هستند.


وی زحمات و تلاش‌های فعالان این حوزه در تولید ناخالص را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: با نگاهی اجمالی به جامعه می‌توان دید که بخش اعظمی از جمعیت کشور و استان گلستان در زیرمجموعه شوراهای اصناف فعالیت و امرار معاش می‌کنند.


استاندار گلستان اتحاد و انسجام را رمز موفقیت و رسیدن به افق و چشم انداز مدنظر برای توسعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی نقش اصناف بیش از همه صنوف خودنمایی کرده است.


وی حرکت به سمت رساندن تولید ناخالص استان به وضعیت مطلوب را از مهمترین اهداف برشمرد و افزود: با تحقق این هدف است که بحران اقتصادی پیش رو را پشت سر گذاشته و کشور را به سمت عمران و آبادانی هدایت می‌کنیم.


نقش اصناف در ارتقای سطح تولید ناخالص گلستان


کمترین اهمیت به بخش اصناف شده است


معاون اقتصادی استانداری گلستان در این آیین با بیان اینکه در نظام مدیریت کشور یکی از برنامه‌ها این است که مدیریت برخی بخش‌ها به دست مردم سپرده شود، تصریح کرد: در همین راستا بهترین مثال «اصناف» است که بزرگترین خانواده کسب و کار در کشور هستند.


سیدمحمد دهنوی با تأکید بر اینکه در بحران اقتصادی که توسط دشمنان بر ملت با بصیرت ایران تحمیل شد، نقش اصناف بیشتر خودنمایی کرد، توضیح داد: اگر بخواهیم عملکرد این خانواده بزرگ را ارزیابی کنیم باید بگوئیم که بهترین قاضی و ناظر بر عملکرد این حوزه «اصناف بر اصناف» و «مردم بر اصناف» است.


نقش اصناف در ارتقای سطح تولید ناخالص گلستان


وی با اشاره به اینکه در کشور ما بالغ بر ۳۵ میلیون نفر در مجموعه اصناف فعال هستند، اضافه کرد: این رقم نشانگر اهمیت این حوزه بوده که متأسفانه کمترین توجه به این بخش شده است.


معاون اقتصادی استانداری گلستان «اصناف» را همراه روزهای قبل، حین و بعد از انقلاب جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: فعالان حوزه اصناف همیشه همراه انقلاب بوده‌اند و هر جا مسائل روز کشور را حل شده دیدم بدانیم که اصناف در آن نقش تأثیرگذار داشته‌اند.


نقش اصناف در ارتقای سطح تولید ناخالص گلستان

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *