افتتاح نخستین استخر دانش آموزی استان گلستان در گنبدکاووس

ایسنا/گلستان اولین استخر دانش‌آموزی استان گلستان با حضور وزیر آموزش و پرورش در گنبدکاووس افتتاح شد.


رضا مراد صحرایی عصر پنجشنبه ۳۰ آذر با حضور در گنبدکاووس در شرق استان گلستان استخر دانش آموزی این شهرستان را با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و زیربنای هزار و ۶۷۴ مترمربع را افتتاح کرد.


وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح استخر دانش آموزی گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: افزایش نشاط فرزندان ایران با گسترش فضاهای ورزشی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.


این مقام مسئول اضافه کرد: افتتاح استخر دانش آموزی گنبدکاووس بعد از یک دهه نشانه توجه ویژه دولت به توسعه‌ فضاهای ورزشی است.


وزیر آموزش و پرورش استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس استاندارد سازی شده و این عدد تا پایان سال به ۹۵ درصد خواهد رسید.


مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: ساخت استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس با زیربنای هزار و ۶۷۴ مترمربع و مساحت محوطه‌سازی ۲ هزار و ۶۷۰ متر مربع از ۱۳۹۱ از محل اعتبارات استانی آغاز شد.


وی گفت: گلستان در ربع قرنی که از استان شدنش می‌گذرد حدود ۷۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای داشته که در دو سال اول دولت سیزدهم ۸۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای جدید ساخته شده است که در سلامت جسمی و نشاط کودکان و دانش‌آموزان موثر است.


وحید فراهی با اشاره به اینکه با تخصیص بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دور نخست سفر استانی رییس جمهوری عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است، گفت: ارزش و برآورد فعلی این پروژه قبل از افتتاح به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.


وی اعتبار هزینه شده این پروژه شامل امکاناتی مانند استخر بزرگسال و کودک، جکوزی و سونا را ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در سفر وزیر آموزش و پرورش به گلستان ۱۲ مدرسه با مجموع ۴۳ کلاس درس با اعتبار ۷۹۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری  رسید.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *