چشم هپکو به جهش تولید روشن


P>آوازه هپکو به عنوان نخستین و بزرگترین کارخانه تولید تجهیزات سنگین ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در ایران و خاورمیانه از قدیم بلند بوده و علاوه بر این، فناوری و استعداد تولید انواع جرثقیل‌ها، تجهیزات صنایع فولاد و مس، تجهیزات معادن، نیروگاه‌ها، سدها و صنایع نفت و گاز را نیز دارد و رونق تولید در این واحد صنعتی به مثابه کارسازی و بهبود اقتصادی زنجیره‌ای از کارگاه‌های زیردستی است. 


شرکت هپکو اراک سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار  با هدف تولید و مونتاژ ماشین‌آلات سنگین تأسیس شد و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکت‌های مختلف اروپایی و آسیایی از  جمله فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد که برآیند این تلاش‌ها نامی بلند در عرصه فرا ملی بود و باید این سرمایه ارزشمند صنعتی نقش و جایگاهش را در  اقتصاد کشور هر روز بالنده‌تر و مستحکم‌تر کند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت داخل و استفاده از توان صنایع بومی در ماشین ‌آلات راهسازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان، طرح توسعه هپکو با تأسیس سالنی به مساحت ۶۰ متر هزار مربع با مجموعه‌ای از به‌روزترین تجهیزات و با ظرفیت تقریبی سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ کلید خورد.


نگاهی اجمالی به تاریخچه این واحد تولیدی در چهارمین قطب صنعت ایران نشان می‌دهد که هپکو توانمندی منحصر به‌فردی برای ۱۶ گروه مختلف محصول در قالب ماشین آلات معدنی، کشاورزی و راهسازی را داراست که در ایام جنگ تحمیلی هم توانسته سهم حیاتی در تامین نیازهای لجستیکی داشته باشد و امروز با عزم دولتمردان سیزدهم و در حمایت و تقویت زیرساخت‌ها دوباره به ریل تولید بازگشته و  این مهم سرآغازی برای تحقق جهش تولید در قلب پایتخت صنعت ایران است.


خط تولید هپکو مجهز به آخرین تجهیزات پیشرفته شامل ابزارآلات برشکاری، جوشکاری، ماشین‌آلات فرزکاری و دستگاه CNC است و این ظرفیت به هپکو اجازه تولید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات مختلف و ۲۰ هزار تن از سازه‌های فولادی در سال را می‌دهد.


هپکو نماد دیرینه تولید ایران، در اوج پیشرفت و بالندگی در اواسط دهه هشتاد با اجرای ناصحیح فرآیند خصوصی سازی دست به گریبان مشکلات مختلفی شد تا آنجا که کارگران این واحد تولیدی و صنعتی بارها و بارها خواستار پیگیری مطالبات خود و بازگشت رونق تولید به این کارخانه شدند.


آنچنان که مدیر عامل شرکت هپکو گفته است اکنون، این ابرکارخانه صنعتی خاورمیانه با حدود ۳۰ درصد ظرفیت و حدود یک‌هزار کارگر مشغول به تولید شده و قادر است سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع بیل مکانیکی، غلتک، گریدر، لودر و دامپتراک و بکهو لودر را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.


چراغ‌های خطوط تولید هپکو این روزها با پنج خط تولید و یک‌هزار نیروی کار روشن است و ساخت بیل مکانیکی و ترانسپورتر و دامپتراک در آن جریان دارد.

 


چشم هپکو به جهش تولید روشن


هپکو در ریل تولید انبوه


استاندار مرکزی معتقد است:  شرکت هپکو وارد عرصه جدیدی از زندگی ۴۰ ساله خود شده و پس  از سال‌ها رکود در ریل تولید انبوه قرار گرفته است.


سید «علی آقازاده» می‌گوید: این روزها انعقاد نخستین قرارداد هپکو با بدنه صنعتی کشور اتفاق مبارکی است که یکبار دیگر کام کارآفرینان و کارگران این واحد صنعتی و همه دلسوزان صنعت کشور را شیرین کرد.
وی تاکید کرد: با صدور ضمانت‌نامه‌های لازم از سوی هپکو برای بخش‌های مختلف، چراغ‌های رونق تولید در این واحد صنعتی پرفروغ شده است.
 استاندار مرکزی به قرارداد ساخت ۱۰۰ ماشین‌آلات معدنی در هپکو اشاره‌ای داشت و افزود: این قرارداد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال امسال از سوی  هپکو اراک و برخی معادن کشور به‌ امضا رسیده است.
آقا زاده عنوان کرد: با واگذاری ۶۰ درصد سهام هپکوی اراک به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی و تسویه بدهی‌های آن، اکنون این واحد صنعتی توانسته به مدار تولید برگردد و همانند گذشته خون در رگ‌های آن جریان و تولید را روز به روز تقویت کند.


چشم هپکو به جهش تولید روشن


خیز همت مسئولان و نورسته‌های تولید در هپکو


به سراغ قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو رفتیم و وی در تشریح برنامه‌های جدید این واحد صنعتی توضیح داد: تصمیم‌سازان کشور جهت‌گیری استفاده از توان داخل برای تامین نیازهای معادن را برجسته کردند و شرکت هپکو نیز در همین راستا یک‌سال اخیر تلاش کرد خود را با سیاستهای اقتصادی کشور همسو کند و در بخش معدن با ماشین آلات جدیدی که می‌تواندخدمات مناسب ارائه دهد، ۱۶ محصول را برای بخش معدن ارائه کرده که با استقبال متقاضیان همراه شده است.
« علیرضا میقانی» تاکید کرد: مسئولان هپکو قرارداد ساخت ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی را منعقد کردند که ارزش قرارداد ساخت این دستگاه‌ها  بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و عمده آن در بخش معدن است.
وی افزود: تلاش می‌شود با ارایه محصولات معدنی شامل دامپتراک‌ها و بیل‌های سنگین در شرکت مادر تخصصی هپکو، از خروج ارز برای تامین نیازهای حوزه معدن جلوگیری شود و ضمن پویایی اقتصادی این ابرصنعت، زنجیره زیردستی آن نیز از کارسازی ایجاد شده نفع ببرند و اشتغال و تولید ثروت تداوم یابد.
 قائم مقام مدیر عامل شرکت هپکو اظهار داشت: ساخت دامپتراک‌ها را به شرکت‌های مختلف و در بخش معادن، در ۶ مدل دامپتراک‌های ۴۰، ۷۰ و ۱۰۰ تن و همچنین دامپتراک‌های ۴۵، ۶۰ و ۶۵  تحویل سفارش شده و امید می‌رود که تا پایان سال حداقل میزان فروشی که تاکنون انجام شده را تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.
میقانی در خصوص ظرفیت تولید ماشین‌آلات در شرکت هپکو عنوان کرد: ظرفیت تولید در شرکت هپکو سالانه سه هزار دستگاه  انواع ماشین‌آلات سنگین است اما بسته به میزان بومی‌سازی این عدد قابلیت افزایش و یا کاهش را دارد و می‌توان گفت در حال حاضر به راحتی ظرفیت تولید حدود ۱۰۰ دستگاه دامپتراک در سال برای بخش معادن در هپکو وجود دارد.
وی ادامه داد: تولید دامپتراک در هپکو حدود ۲۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد و با برنامه‌ تدوین شده امید است در اسرع وقت به گام سوم با ۵۰ تا ۶۰ درصد بومی‌سازی دست یابیم که سهم قابل توجهی را در جلوگیری از خروج ارز دارد.
قائم مقام مدیر عامل هپکو در خصوص مشکلات کنونی این شرکت گفت: مشکل کنونی این واحد تولیدی همانند سایر صنایع مربوط به چالش‌های سیستم بانکی و کمبود سرمایه در گردش برای تولید است و همچنین در حوزه نقل و انتقال مباحث مالی واردات به واسطه وجود تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی وجود دارد که خوشبختانه روز به روز از این مسایل کاسته می‌شود.
میقانی تصریح کرد: هپکو و کارکنان آن درخواست و تلاششان این است که چراغ تولید این ابرصنعت روشن نگه داشته شود و با تعامل، همکاری و مساعدت مسئولان این مهم اکنون محقق است و اجازه داده نشد که شرایط مدیریتی نامناسب در سال‌های اخیر برای این شرکت تداوم یابد و اکنون همه کارکنان در سنگر تولید تنها به پویایی واحد صنعتی خود می‌اندیشند.
وی بیان کرد: برای ورود به بازار خارجی نیاز است زیرساخت‌های مورد نیاز در این راستا تامین شود چرا که لازمه این بخش بدون تامین خدمات پس از فروش و اتصال به سیستم بانکی امکان صادرات هموار نیست و باید در گام نخست نیازهای بازار داخلی در اولویت قرار گیرد.
قائم مقام مدیر عامل شرکت هپکو یادآور شد: محصولات این شرکت در گذشته صادر شده و مشکلی برای صادرات وجود ندارد اما رونق این حوزه نیازمند تامین زیرساخت است که اکنون به طور کامل مهیا نیست.
میقانی، در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور محلات برای فروش و تامین ماشین‌آلات معدنی ساخت هپکو ، گفت: انتظار می‌رفت که با حضور هپکو در این رخداد مهم معدنی و اعلام آمادگی لازم در تامین نیاز معدنکاران به ماشین‌آلات تخصصی، تعامل و همکاری بیشتری رخ می‌داد چرا که تلاش بر این است که به بخش ماشین آلات معدنی کشور کمک شود و باید این مهم مدنظر ویژه قرار گیرد که وجود این شرکت به لطف پرسنلی است که در این راستا هزینه دادند و پرسنل خواستند که هپکو زنده بماند.


 قائم مقام مدیر عامل شرکت هپکو با اشاره به اینکه تامین نیاز بازار داخلی کشور محوریت هدفگذاری این واحد تولیدی است، گفت: باید جلوی واردات ماشین‌آلات دست دوم معدنی به کشور گرفته شود و محصولات تولیدی نو و با کیفیت این شرکت جایگزین ماشین‌آلات فرسوده کنونی معادن شود.
میقانی افزود: در یک سال اخیر فروش شرکت هپکو در بخش محصولات معدنی بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
 وی تاکید کرد: ورود به بخش معادن شهرستان محلات و تامین نیاز  تجهیزات تخصصی معادن از جمله برنامه‌های هپکو است اما، به‌موازات آن تامین نیاز تجهیزات معادن استان‌های کرمان نیز دنبال می‌شود و حضور هپکو در نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور محلات به‌منظور یادآوری این موضوع بود که چراغ هپکو روشن شده و برای تامین نیاز معدنکاران آغوش گشاده است.
میقانی تاکید کرد: غیر از گریدر که محصول قدیمی تولید هپکو است و و تولید این محصول در قالب قراردادی با اداره راه و شهرسازی جریان دارد، بقیه قراردادها در هپکو اکنون مربوط به محصولات و ماشین‌آلات سنگین معدنی است که می‌توان به دامپتراک‌های سنگین ۱۰۰ تنی، تراک‌های ۶۰ تنی و بیل‌های ۳۰ تا ۳۷ تن اشاره کرد.
وی، با اشاره به بیل مکانیکی موجود در نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران گفت: این بیل مکانیکی( ای اچ سی ۲۱۰) ۲۱ تنی طراحی کامل شرکت هپکو بود که  از کاغذ سفید تولید و قلم‌زنی شده و اکنون به مرحله تولید رسیده است و به‌عنوان محصولی پرطرفدار در کشور شور است و سالی بوده که از این نوع ماشین ۸۰۰ دستگاه از این نوع  وارد کشور شده که متناسب با اقلیم ایران طراحی شده است و می توان این محصول را به عنوان یک محصول ملی نام بود.
قائم مقام مدیر عامل شرکت هپکو ادامه داد: برای این ماشین بسته به نیاز مشتری می‌توان سالانه ۴۰ دستگاه تولید کرد و تاکنون ۵۰ دستگاه از این محصول و در رنج بیل‌های ۱۷ تا ۲۴ تن بیش از ۵۰۰ دستگاه تولید شده است.
میقانی عنوان کرد: اکنون توسعه و تقویت بخش بازار مدنظر ویژه مسئولان امر این واحد تولیدی قرار دارد و از مشکلات قدیمی عبور کردیم و امید است بازار را گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه موضوع تحریم‌ها یکی از معضلات پیش روی هپکو است، گفت: این واحد صنعتی می‌کوشد با مهر تائید گذاشتن به تولید با کیفیت ساخت داخل و دور زدن تحریم‌ها هم گره از معضلات خود باز کند و هم نیاز تجهیزات معدنی را پاسخ دهد.


قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو خاطرنشان کرد: واردات به‌ویژه ماشین آلات دست دوم، همواره برای مسئولان هپکو یک تهدید است و این موضوع به شدت نگران کننده است چرا که علاوه خروج  ارز از کشور، ظرفیت تولید را معطل می‌گذارد.
میقانی تاکید کرد: حقوق معوق در هپکو به طور کلی رفع شده و پرداختی مطالبات کارکنان نیز انجام شده است.


چشم هپکو به جهش تولید روشن


تغییرات مثبت مدیریتی، موتور محرکه تولید در هپکو


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: شرکت هپکو به‌تازگی با تغییرات مدیریتی توانمند شده و توانسته با برنامه هدفمند برای تولید ماشین آلات سنگین معدنی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
«سعید جعفری‌کرهرودی»  افزود: این واحد صنعتی مادر در گذشته صرفا ماشین آلات راهسازی را تولید می‌کرد اما با توجه به چند بعدی بودن ظرفیت‌ها اکنون آمادگی برای حضور در سنگر تولید تجهیزات معدنی را دارد.
وی تاکید کرد : اکنون در هپکو قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات معدن منعقد شده است که ارزش ریالی آن ۱۲ هزار میلیارد ریال است و با این روند می‌توان گفت به صورت تقریبی برنامه‌های آتی این شرکت تضمین شده است اما این ظرفیت نیز وجود دارد برای افزایش تعداد ماشین آلات خود تا ۲ هزار دستگاه در سایز های مختلف تولید و تنوع ایجاد کند و شرکت به فعالیت خود ادامه دهد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: نوع مشکلات هپکو نسبت به گذشته تغییر یافته در گذشته مشکلات آن از جنس غیرکاری بود اما اکنون مشکلات تخصصی و در حوزه فعالیت دارد و ممکن است مباحث تامین مالی و سرمایه در گردش باشد که با تعامل و هماهنگی بانک‌ها و ارگان‌های مرتبط مالی انجام شده مشکلات از سوی آن‌ها با ارایه تسهیلات به خریداران رفع شود.
جعفری کرهرودی بیان کرد: بخش عمده بدهی شرکت هپکو، ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که تهاتر شد و بقیه بدهی مربوط به بدهی‌های جاری در خصوص تامین اجتماعی و اداره دارایی به‌ صورت روزانه تسویه می‌شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یادآور شد: محموله‌ای برای تامین بخشی از تولید که سفارش داده شده در راه است و روند تولید بیل مکانیکی در هپکو اکنون با قطعاتی که از قبل دپو شده بود، جریان دارد و با توجه به مستمر بودن روند تولید باید محموله قطعات تولید دامپتراک‌ها، لودر و سایر تجهیزات که مربوط به تولید داخل است تامین شده است.


چشم هپکو به جهش تولید روشن


نفس بریده هپکو از واردات ماشین‌آلات دست دوم


عضو شورای اسلامی کار هپکو گفت: اصلی‌ترین خواسته کارگران و کارآفرینان هپکو، حمایت از جهش تولید و کار و سرمایه ایرانی است و مادامی که واردات ماشین‌آلات دست دوم و نو به کشور استمرار داشته باشد، هپکو رمق سرپا شدن ندارد و اگر قرار است ماشین‌آلات حوزه راه‌سازی وارد شوند به لحاظ تخصص و تسلط این شرکت، باید توسط هپکو وارد شود و در این راستا نامه مکتوب به رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.


سید «امیر میرناصری» افزود: تغییر مدیریتی پی در پی و انتصاب افرادی غیرحرفه‌ای در این راستا در چند سال گذشته متاسفانه رویدادهای بدی برای شرکت هپکو رقم زد چرا که اموال و دارایی‌های زیادی به عناوین مختلف از شرکت خارج و در مکان دیگری سرمایه‌گذاری شد.
وی افزود: اکنون سهام ۲۶ درصدی مس طارم از آن هپکو شده و  مدعی هستیم این سهام باید به ۵۰ درصد تغییر و افزایش یابد.
عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو تاکید کرد: به گفته کارشناسان بورس و معادن مس، ارزش ۲۵ درصد سهام شرکت هپکو، هشت هزار میلیارد تومان و ۲۵ درصد سهام دیگر در اختیار مدیران قبلی است و انتظار است با بازپس گیری به نام شرکت هپکو زده شود باشد تا به مجموعه دارایی و نقدینگی در تولید افزوده شود.
میرناصری ادامه داد: مبحث دیگر که در خصوص اموال شرکت هپکو وجود دارد، معدن طلای بینالود است که در سمت مشهد واقع شده و حدود ۴۰ درصد سهام آن به نام هپکو است و باید مبحث سرمایه گذاری و سود حاصله آن تعیین تکلیف و مشخص شود.
وی تصریح کرد: مجموعه کارکنان هپکو به عنوان یک خانواده تخصصی تولید خواستار حمایت‌های دولتی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات کشور، مجموعه نهادهای نظارتی و امنیتی در این خصوص شفاف سازی دارایی‌های هپکو هستند چرا که هپکو در صورت رسیدن به حق خود از نظر مالی توانمند است و تنها باید دارایی تصاحب شده‌اش به خانه بازگردد و دولت حمایت معنوی خود را در جلوگیری از ورود ماشین‌آلات دست دوم داشته باشد.


عضو شورای اسلامی کار هپکو یادآور شد: مطالبات به‌حق کارکنان هپکو بحث احیای شرکت هپکو وحمایت از تولید داخل  است.
میرناصری افزود: افرادی که در چند سال اخیر هپکو را به این وضعیت دچار کردند باید در دستگاه قضایی محاکمه شوند و این خواسته کارگران و خانواده هپکو است.
این فعال کارگری اضافه کرد: با کمک دستگاه قضایی و سایر مسئولان و مدیران، هپکو از وضعیت مرگ مغزی بیرون آمده و زنده شده اما، به هیچ وجه هنوز کامل روی پا نیست و باید با حمایت جدی، بستر حرکت چرخ‌های توانمندش مهیا شود.
میرناصری تاکید کرد: اینکه شرکت بر تولید دامپتراک اصرار دارد به این دلیل است که بودجه محصولات راه‌سازی تمام شده و منابعی در این حوزه نیست اما، در بخش معادن سرمایه‌گذاری زیادی شده و هر دستگاه دامپتراکی که تولید شود و به فروش رسد به اندازه ۱۰ تا ۲۰ دستگاه راه‌سازی قوت به مجموعه می‌آورد.
این فعال کارگری گفت: باید فعالیت را کلید زد و توانمندی هپکو برجسته شود و معدنکاران دریابند که هپکو تولیدات باکیفیت دارد.
میرناصری اشاره کرد: هپکو در سال‌های ۸۴ تا ۸۶ هم دامپتراک تولید می‌کرد پس اکنون می‌توانیم و امکانات و ظرفیت تولید آن را داریم.
وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات دستگاه‌ها یک چالش جدی است، افزود: متاسفانه دستگاه‌های دست دوم دامپتراک وارد کشور می‌شود که این مسئله عاملی است تا علاوه بر خروج بالای ارز از کشور، بستر بروز توانمندی برای هپکو به طور کامل فراهم نباشد.


چشم هپکو به جهش تولید روشن


خدمات پس از فروش شرکت هپکو


مدیر ارتباطات و امور بازرگانی شرکت هپکو گفت: شرکت خدمات تجهیزات سنگین همگام هسکو، تمامی خدمات پس از فروش محصولات تولیدی این واحد صنعتی را انجام می‌دهد و از بدو تولد هپکو تاکنون خدماتی که مشتریان خواستار ارایه آن پس از فروش بودند و همچنین محصولاتی که در دوره گارانتی دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر و رفع عیب دارد به سهولت و کیفیت ارایه شده است.
«مجید عبدالحمیدی» افزود: این واحد تولیدی قطعات یدکی را که شرکت هپکو تا ۱۰ سال تعهد کرده را به متقاضیان ارایه می‌دهد و باید گفت که تنوع قطعات یدکی بسیار بالاست و امکان دارد یک محصول بیش از ۵۰۰ تا هزار قطعه در طول عمر خود نیاز به تعویض داشته باشد که در هپکو موجود است.
 وی با اشاره به فعالیت حوزه آموزش در شرکت هپکو بیان داشت: از زمانی که محصول به مشتری تحویل می‌شود، اپراتور و مکانیک‌های مربوط به آن سازمان آموزش داده می‌شوند.


مدیر ارتباطات و بازرگانی شرکت هپکو در خصوص آموزش اپراتوری ویژه نیز گفت: ماشین آلات موجود نیازمند اپراتورهای هستند که گواهینامه راهنمایی و رانندگی داشته باشند و مباحث بیمه دارند و نخستین آموزشگاه ویژه در سراسر کشور را شرکت هپکو و خدمات پس از فروش ( هسکو) ایجاد کرد و اکنون بیش از سه هزار نفر را در استان آموزش داده است.
عبدالحمیدی ادامه داد: در حوزه قطعات یدکی، روان‌کارها و بخشی از قطعات وارداتی است اما، اکنون در واقع تیم ملی و یک برند ایجاد شده که بخشی از آن در شرکت و بخشی دیگر نیز در شرکت‌ها و صنایع مختلف استان و خارج از استان بومی سازی می‌شود و این اقدام در راستای جلوگیری از خروج ارز و همچنین اشتغال‌زایی و ایجاد دانش فنی قطعات صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: در حوزه خدمات پس از فروش تعامل و همکاری ایجاد شده که با شرکت‌های سرویس کمپانی که در واقع صفر تا ۱۰۰ نیازهای حوزه ماشین‌آلات و افرادی که مالک هستند ارایه می‌دهد.


مدیر ارتباطات و امور بازرگانی شرکت هپکو ادامه داد: برای ارایه خدماتی که دچار مشکل شدند به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که مشتریان هپکو از شرکت دیگری خدمات بگیرند و تلاش شده که با ایجاد ارتباطات مستمر و واردات لوازم یدکی و تولید بومی این قطعات ماشین آلات حوزه هپکو تامین شود.


عبدالحمیدی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۳۵ نمایندگی عاملیت مجاز و فروش قطعات یدکی در استان‌های مختلف‌ فعالیت دارند که یک شبکه خدماتی و توزیع قطعات است و کمتر از ۲۴ ساعت خدمات مورد نیاز مشتری را از مرکز در هر جای کشور ارایه می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه تعمیرکاران سیار در شبکه توزیع به جامعه هدف خدمات ارایه می‌کنند، گفت: ۲ سایت کارگاهی تخصصی تعمیرات فعال است که  یک سایت در اراک و دیگری تعمیرگاه کامل بازسازی ماشین‌آلات است‌ که به متقاضیان خدمات مناسب ارایه می‌دهند.


هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.


راهبری نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *