وزیر علوم دانشگاهها برای تحقق انقلاب علمی در زمینه فناوری و

تهران – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور تلاش می‌کنند انقلاب علمی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم را به ویژه در زمینه فناوری و نوآوری تحقق بخشند.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل عصر دوشنبه در پیامی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:  «بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران سپری شده و تاریخ ایران زمین، فصل تازه‌ای از مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تجربه کرده است. روزهای دهه مبارک فجر یادآور پایان استبداد و مداخله نظام سلطه در کشوری است که مردم آن شعار استقلال، آزادی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی را سردادند و با تلاش و جهاد فراگیر و خستگی ناپذیر خود، به رغم همه موانع و کارشکنی‌ها، تحقق عملی آن را به جهان اثبات کردند.


وی تصریح کرد: به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور بر خود می‌بالم که عملکرد فرزندان غیور ملت در سنگر دانشگاه به گونه‌ای بوده است که توانسته‌اند با حداقل امکانات، بزرگترین جایگاه‌های علمی دنیا و منطقه را کسب کنند و مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گیرند.


وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده‌اند نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و دستاوردهای دانش و فناوری ما در این مدت علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه مالی و علمی موجب شگفتی جهانیان شده است؛ ضمن خرسندی از این پیشرفت‌ها وظیفه خود و دانشگاهیان کشور می‌دانم که گام خودمان را فراتر نهاده و برگ زرین دیگری بر دستاوردهای نظام علمی و فناوری کشور بیفزاییم.


وزیر علوم اظهار داشت: آنچه که امروز بیش از گذشته مورد نیاز کشور است و تحقق آن موجب رضایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عموم مردم عزیزمان خواهد بود؛ هدایت توان بالای علمی کشور در راستای حل مشکلات جامعه و به عبارتی توسعه و ترویج علم نافع است. کسب جایگاه درخور شان در نظام تولید علم دنیا هدف بسیار ارزشمندی بود که به آن دست یافته‌ایم و هرگز در ادامه این مسیر توقف نخواهیم کرد؛ لکن باید توان علمی و پژوهشی کشور صرف حل مشکلات جامعه شود و نیازهای کشور در همه زمینه‌هایی که امکان آن وجود دارد از داخل تأمین شود. امیدوارم که همگان علم، فناوری و نوآوری را بهترین محل برای سرمایه‌گذاری اثربخش و آینده‌ساز برای کشور بدانند.


وی معتقد است که تکیه بر توان علمی کشور که مورد تاکید رهبر معظم و رییس جمهور است، می‌تواند به عدم وابستگی به خارج کمک کند و از هدر رفت منابع ملی که متعلق به نسل‌های آینده است، جلوگیری کرده و بهره‌وری در همه زمینه‌ها به ویژه صنعت و کشاورزی را افزایش دهد. در چارچوب تداوم انقلاب علمی، وزارت علوم با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری و طراحی سامانه‌هایی مانند نظام نیازها و ایده‌ها و با ارایه راهکارهای علمی و پژوهشی برای رفع مشکلات موجود، به تحقق رشد و آبادانی جامعه برآمده از انقلاب ۱۳۵۷ کمک کند.


زلفی گل افزود: جامعه دانشگاهی کشور همواره از پیشتازان نهضت مقدس حضرت امام خمینی (ره) در دوران مبارزه با استکبار و از حافظان نظام برآمده از انقلاب اسلامی در سال‌های استمرار جمهوری اسلامی بوده‌اند؛ اینجانب نیز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدان راه علم و دانش، طلوع چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به محضر رهبر معظم انقلاب، مسئولان و به ویژه ملت شریف ایران اسلامی تبریک می‌گویم و کسب توفیقات افزون و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه پروردگار متعال خواهانم.
 


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *