معاون رئیس جمهوری باید صدای زنانی که در جنگ و تحریم هستند به

نیویورک- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر کودکان، برابری، معلولیت، همبستگی و جوانان ایرلند تاکید کرد باید صدای زنانی که در جنگ و تحریم هستند همچون زنان یمن، فلسطین و ایران، فارغ از رنگ و نژاد و قدرت سیاسی به گوش دنیا برسد.


انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه دیدارهایش در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل در نیویورک در دیدار با رادریک گورمن  وزیر کودکان، برابری، معلولیت، همبستگی و جوانان ایرلند  به اهمیت توجه به مسأله زنان و آسیب پذیری آنها در مواجهه با تغییرات اقلیمی، اقدامات ایران در این رابطه از جمله آموزش زنان برای مقابله با بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی اشاره کرد.


معاون رئیس جمهوری  به تجربه جمهوری اسلامی ایران در دوران همه گیری کووید-۱۹ و جهاد و کار داوطلبانه بانوان ایرانی به خصوص در تولید ماسک، ضدعفونی فضاها و نظایر آن اشاره کرد.


وی افزود: زنان پزشک و پرستار به ویژه در ایام همه گیری کووید-۱۹ حضور فعالی در ایران داشتند که درگذشت تعدادی از آنها در جریان تلاش و مجاهدت بی‌دریغ برای نجات مردم به بیان رهبر معظم انقلاب، مصداق شهادت در راه خدا به شمار آمد.


خزعلی با اشاره به فشار تحریم های اعمالی از سوی آمریکا و خودکفا شدن ایران در برخی حوزه ها از جمله تولید واکسن داخلی تاکید کرد باید صدای زنانی که در جنگ و تحریم هستند همچون زنان یمن، فلسطین و ایران، فارغ از رنگ و نژاد و قدرت سیاسی به گوش دنیا برسد.


وی با تاکید بر بهره‌گیری از مشترکات دو کشور، افزود: همانطور که قصد داریم محیط زیست را حفظ کنیم وظیفه صیانت از محیط خانواده را نیز به عهده داریم.


رادریک گورمن  وزیر کودکان، برابری، معلولیت، همبستگی و جوانان ایرلند نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: مشارکت زنان و رهبری آنان در موضوعات تغییرات اقلیمی بسیار حائز اهمیت است.


این مقام ایرلندی تصریح کرد: نیمی از نیروهای پزشکی و پرستاری در ایرلند را زنان تشکیل می دهند که در این ایام همه گیری، جان خود را به خطر انداختند و نقش مؤثری در مواجه با این موضوع داشتند.


وی اضافه کرد: بعد از همه گیری باید به مسائل گوناگونی پرداخته شود از جمله خشونت خانگی، حمایت از کودکان، باز گرداندن زنان به کار، بازنگری قوانین و ایجاد قوانین حمایتی.


وی اظهار داشت: ایرلند از جمله کشورهای اتحادیه اروپاست که به موضوع حقوق مردم فلسطین توجه می کند و ما همیشه خواهان و مدافع حقوق زنان بوده ایم، حتی در منطقه خاورمیانه و علیرغم فشارهایی که از این رابطه بر ما وارد شده است صدای واحدی را در حمایت از آنها داشته ایم و به حدود ۵۵۰ زن و کودک افغان پس از اتفاق اخیر پناهندگی داده ایم.


 وزیر کودکان، برابری، معلولیت، همبستگی و جوانان ایرلند گفت: تفاوت های فرهنگی و مذهبی زیادی بین دو کشور وجود دارند.







آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *