معاون اجرایی رییس جمهور مقدمات تکمیل ۱۸۴ طرح نیمه تمام خراسان

مشهد- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در سفر هیات دولت به خراسان رضوی با ۲۸ دستگاه دولتی برای تکمیل ۱۸۴ طرح تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.


به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد، افزود: برای این مهم تامین اعتبار مطلوبی صورت گرفت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت شد.


وی خاطرنشان کرد: از محل منابع بانکی نیز تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به عمل آمد.


مرتصوی ادامه داد: در خراسان رضوی کار کارشناسی بسیار مطلوبی در استان و در سطح ملی صورت گرفت و تصمیمات خوبی در راستای برون رفت از مشکلات و تدوین برنامه توسعه استان اتخاذ شد.


معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در این سفر در حوزه‌های راه، کشاورزی، صنعت و معدن، رفع مشکلات حاشیه نشینی، کمک به توسعه راه‌آهن شهری و خطوط سریع السیر ریلی، توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و راههای مواصلاتی استان تصمیمات مطلوبی گرفته شد که امیدواریم به کام مردم شیرین باشد.


وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، هفده سفر برنامه ریزی شده به اقصی نقاط کشور و سه سفر موضوعی به مناطق زلزله زده استان کرمان، اندیکا و شهرستانهای خرمشهر و آبادان انجام شد. 


مرتضوی اضافه کرد: در این راستا خدمات موثر و مفیدی  محقق شد، به وضعیت ۲ هزار و ۷۵ طرح در این استانها رسیدگی شد  و گره‌گشایی از این طرح ها صورت گرفته است.


معاون اجرایی رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: تعهدات دولت از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۱۱۰ درصد محقق شده است. 


مرتضوی ادامه داد: علاوه بر مصوبات سفر، در سفرهای استانی رییس جمهور، دستورهای ویژه ای صادر کرد که در طول تصدی دولت در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۹۰ فقره دستور صادر شد، از این تعداد ۱۶۰ مورد رسیدگی و به نتیجه رسیده و مابقی در دست پیگیری است.


معاون اجرایی رییس جمهور افزود: مهمترین این دستورها در حوزه آزادسازی سواحل، فعال سازی واحدهای راکد، احیای تالاب انزلی و رسیدگی به وضعیت کارون و سایر رودها، احداث مسکن، رفع مشکلات کشاورزی و تامین نهاده های دامی، تعیین تکلیف بازارچه های مرزی، تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی،  رسیدگی به وضعیت بیماران صعب العلاج و بررسی طرح‌های توسعه ای برخی شهرستانهای محروم بود.


مرتضوی اظهار امیدواری کرد که دولت سیزدهم، دولتی کارآمد در عرصه های داخلی و خارجی باشد.


رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.
سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه داشت.


رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *