سازمان هدفمندی یارانه ها اعتبار پیش بینی شده را کامل پرداخت نمی کند


P>به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم عزیزی در نشست روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند(الف)تبصره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: معیشت و درآمد پایدار از طریق تولید و اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های کشور است که مجلس یازدهم در کمیسیون تلفیق با نوآوری و پیش بینی اعتبار لازم در تبصره ۱۸ به این مهم پرداخت.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با بیان اینکه در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۹ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شد که تنها ۷۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص و تنها ۶۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد، افزود: این به معنای عددی کمتر از ۸ درصد است و این سوال مطرح می‌شود که چرا با مردم چنین رفتاری دارید و  به فکر اشتغال نیستند و تولید را تقویت نمی‌کنید.


عزیزی ادامه داد: در ماده ۳۹ قانون برنامه ششم بر تولید تاکید شده است و مقام معظم رهبری هم بر تولید و اشتغال تاکید دارند. همچنین مجلس منابع واقعی برای کمک به اشتغال و تولید در تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش بینی کرد. اما با وجود پیش‌بینی ۳۲ هزار میلیارد تومان و اینکه این منابع در حال حاضر تحقق پیدا کرده اما کمتر ۸.۸ تخصیص داشته است.


وی با طرح این سوال که چرا سازمان هدفمندی یارانه‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کند، عنوان کرد: دبیرخانه وزارت اقتصاد و دارایی چرا پایان خردادماه دستورالعمل آن را ابلاغ کرد و ۲ ماه به سامانه فرصت داد. از طرفی سازمان برنامه و بودجه در آیین نامه صحبت از موافقتنامه کرده که خلاف قانون است.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر از ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در این تبصره ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان به استان‌ها تزریق می‌شد، مشکل بیکاری را رفع می‌کرد.


عزیزی با اشاره به اینکه در تبصره ۱۸ برای حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری، مشاغل خانگی، دانش بنیان ها و … اعتبارات پیش بینی شده است، تاکید کرد: چرا سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعتبار پیش بینی شده را به شکل ۱۰۰ درصدی واریز نمی‌کند تا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و این سوال مطرح می‌شود که این منابع در کجا هزینه می‌شود.


وی با بیان اینکه سال گذشته این تبصره ناکارآمد بود، خاطرنشان کرد: باید معضل بیکاری را حل کنیم.  مجلس خدمتگزار مردم است به مهمترین دغدغه آنها یعنی اشتغال و تولید رسیدگی کرده است.


راهبری نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *