دفاعیات وزیر صمت قانع کننده بود اتمام حجت فاطمی امین با سهم خواهان

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه وزیر صمت هرگونه فشار برای انتصابات از سوی استیضاح کنندگان را رد کرد، اظهار داشت: وزیر اعلام کرد کسانی که از این فرصت و حربه برای فشار در انتصابات استفاده می کنند، جزو امضاکنندگان استیضاح نبودند و نیستند و اگر لازم شد اسامی این افراد را اعلام خواهم کرد.


مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون صنایع با استیضاح کنندگان گفت: در ابتدای جلسه طاهری رئیس کمیسیون صنایع، بندهای مختلف استیضاح را تشریح کرد و بعد از آن سیاهکلی نماینده مردم قزوین به عنوان طراح این استیضاح دو سوال خود در مورد مشکلات صنعت خودرو و مشکلات توسعه معادن را مطرح نمود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در ادمه استیضاح کنندگان نگرانی‌ها و دغدغه های خود را مطرح کردند. وزیر صمت نیز به سوالات نمایندگان پاسخ داد.


وی با بیان اینکه بنده از استیضاح کنندگان بودم و امضای خود را پس گرفتم، افزود: پاسخ‌های وزیر قانع کننده بود.


رضا حسینی تاکید کرد: در ۴۳ سال گذشته خودروسازی ها با این روند معیوب کار کردند، همه دولت‌ها به دنبال تولید خودروی ملی و واگذاری خودرو سازی ها بودند اما هیچکدام به این هدف دست نیافتند. وزیر آخرین حلقه مسئولان در حوزه خودروسازی است و دولت باید تکلیف واگذاری خودرو سازی ها را روشن کند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: نمایندگان نسبت به افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو اعتراض داشتند، که وزیر اعلام کرد تصمیم گیری در این خصوص در نشست سران قوا با حضور کارشناسان مختلف دولت و مجلس انجام شده است و وزیر مجری این تصمیمات است.


رضا حسینی با تاکید بر اینکه اگر وزیر استیضاح شود خودرو ارزان نخواهد شد، گفت: این استیضاح دردی را دوا نخواهد کرد.


وی ادامه داد: استیضاح کنندگان از وزیر خواستند که در انتخاب مدیران در سطوح بالا و میانی افرادی توانمند متخصص و با تجربه را انتخاب کند تغییر در ساختار وزارت صمت و همچنین استفاده از افراد باتجربه از موضوعات مورد نظر نمایندگان بود.


رضا حسینی با بیان اینکه وزیر صمت هرگونه فشار برای انتصابات از سوی استیضاح کنندگان را رد کرد و اظهار داشت: وزیر اعلام کرد کسانی که از این فرصت و حربه برای فشار در انتصابات استفاده می کنند، جزو امضاکنندگان استیضاح نبودند و نیستند و اگر لازم شد اسامی این افراد را اعلام خواهم کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *