مزیت مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از افراد مزایای بسیار خوب و مناسبی دارند و آنها میتوانند با مهاجرت زندگی آینده خود را تضمین کنند اما چه خوب است که به کشوری همسایه سفر کنیم تا هر زمان که خواستیم به وطن خود بازگشته و در آنجا زندگی کنیم.

در میان کشور های همسایه ایران کشوری مانند ترکیه با این اقتصاد خوب و قوی وجود ندارد و دیگر همسایگان ایران گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی نیستند اما ترکیه یک کشور قدرتمند است که میتوانید به راحتی در آن تحصیل کنید.

برای همین ما امروز میخواهیم درمورد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه و مزایای آن صحبت کنیم.

چرا تحصیل در ترکیه؟

مدرن بودن شهر های کشور ترکیه یکی از مزیت های منحصر به فرد این کشور نسبت به دیگر کشور های آسیایی می باشد.

پیشرفت

با پیشرفت های علمی و صنعتی این کشور پیدا است که مسئولین آن در حال تلاش برای گسترش و توسعه کشورشان می باشند.

از همین رو آینده بسیار خوبی در انتظار کشور ترکیه می باشد. هرچه اقتصاد یک کشور قوی تر باشد امنیت شغلی، کیفیت و میزان در آمد در آن کشور افزایش می یابد.

مسئولین دولت ترکیه با تکیه بر جوانان مخصوصا فارغ تحصیلان دانشگاهی توانسته اند بهترین اقتصاد را در میان کشور های آسیایی از آن خود کنند.

شاغل شدن

دغدغه دانشجویان در تمامی کشور ها، یافتن کاری مناسب و مربوط به رشته تحصیلی آن ها می باشد. از همین رو شما با تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه دیگر دغدغه پیدا کردن کار مناسب را در طول تحصیل نخواهید داشت. البته این موضوع بستگی به میزان مهارت و دانش شما هم دارد.

هزینه کم

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در کشور ترکیه برای دانشجویان ایرانی هزینه کم آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و امریکایی می باشد.

امروزه با نرخ زیاد دلار کمتر کسی میتواند در کشور های اروپایی و امریکایی به تحصیل بپردازد. خوشبختانه کشور ترکیه جز کشور هایی می باشد که در از چندین سال قبل به طور چشم گیری استفاده از دلار را در معاملات خود کاهش داده است. از همین رو اقتصاد آن وابسته به نرخ دلار نمی باشد.

نرخ پول رایج ترکیه (لیر) اختلاف زیادی با ریال کشور ایران ندارد و به راحتی می توان هزینه های زندگی را در ترکیه تامین کرد.

شاید با خود بگویید که توانایی پرداخت هزینه کشور های اروپایی و امریکایی را دارید ولی با کمی فکر متوجه خواهید شد که به سختی می توانید از ایران به کشور های اروپایی و .. پول انتقال دهید.

امروزه با تحریم های بانک های بین المللی دیگر امکان انتقال پول به سختی از کشور ایران به دیگر کشور ها صورت می گیرد.
دانشگاه های کشور ترکیه دارای رتبه قابل توجه ایی در سطح بین المللی می باشند که برترین دانشگاه این کشور در سطح جهانی با رتبه ۴۴۸ دانشگاه کوچ است.

دانشگاه ها

این دانشگاه در بخش رشته های پزشکی و پرستاری جز ده دانشگاه اول دنیا قرار دارد.
بیشتر دانشگاه های ترکیه دارای بورس تحصیلی می باشند که به دانشجویانی که دارای رزومه قوی می باشند تعلق می گیرد. البته بورسیه و فاند های کمک تحصیلی متنوعی وجود دارد.
موضوع دیگری که می توان به چالش ها و سختی های یک مهاجرت تحصیلی اشاره کرد، دوری از خانواده و تحمل غربت می باشد.

خانواده های ایرانی بر خلاف بیشتر خانواده های دیگر ملیت ها ، وابستگی های شدیدی نسبت به یکدگیر دارا هستند از همین بابت برای هر یک از اعضا دوری از خانواده بسیار سخت می باشد.

با بررسی های انجام گرفته در مورد مهاجرت تحصیلی به کشور هایی که رفت آمد برای دانشجویان بسیار سخت است مانند کشور امریکا و یا بیشتر کشور های اروپایی، سختی غربت و تنهایی، نیمی از دانشجویانی که برای تحصیل به چنین کشور هایی مهاجرت کرده اند را منصرف از تحصیل کرده است.
تمامی ویژگی هایی که شما مد نظر دارید کشور ترکیه و دانشگاه های آن دارا هستند، مهاجرت تحصیلی کار نسبتا سختی است از زمان انجام پروژه های تحقیقاتی برای قوی کردن رزومه و یادگیری زبان و همچنین پروسه اپلای.

تمامی این پروسه ها طاقت فرسا و سخت هستند، قبل از آن که نا امید از ادامه تحصیل در خارج از کشور بشید بهتر است کشور مناسبی را برای این موضوع انتخاب کنید.

مسائلی مانند میزان هزینه ایی که میتوانید پرداخت کنید، تحمل تنهایی و غربت و موارد دیگر.

از آن جایی که کشور ترکیه همسایه ایران می باشد، فرهنگ و مذهب آن با ایران نسبتا شبیه بهم هستند شاید در روزای اول کمی احساس غربت کنید ولی بعد مدتی می بینید که افراد ایرانی از افراد ترکیه ایی بیشتر هستند.

یکی از مهم ترین موارد برای مهاجرت دانستن قوانین و مقررات مربوط به آن کشور می باشد. امروز به علت سفر زیاد ایرانیان به ترکیه تمامی این قوانین به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد.
برای در یافت مشاوره رایگان در هر زمانی میتوانید با مشاورین ما تماس حاصل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *