سیستم سیگنالینگ خط یک متروی تبریز به زودی افتتاح می شود

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از خرید و تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی به مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان در دوره فعلی مدیریت شهری و همچنین افتتاح سیگنالینگ خط یک متروی تبریز خبر داد.


یعقوب هوشیار در مراسم افتتاحیه مرکز شماره ۲ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردرای تبریز و همچنین رونمایی از ماشین‌آلات جدید، ضمن اعلام انزجار از جنایات رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم لبنان اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ایمنی و آتش‌نشانی، شورای اسلامی شهر هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است که به تدریج در طول دوره فعلی مدیریت شهری هزینه می شود.


وی با اشاره به خرید و نوسازی ناوگان خودرویی، تجهیزات و لوازم ایمنی آتش‌نشانی در سال گذشته به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان افزود: در سال جاری نیز ۱۲۵ میلیارد تومان در زمینه توسعه ناوگان خودرویی هزینه شده و تا پایان سال جاری نیز مناقصه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آتش‌نشانی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اجرای ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در دوره فعلی مدیریت شهری خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری مدیریت شهری توسعه ۸۲۰ کیلومتری فیبر نوری تا درب منازل و هوشمندسازی خدمات است که در این راستا قرارداد جدیدی امضا شده است.


وی با بیان اینکه تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری در حوزه توسعه دوربین‌های شهری از رتبه ۱۸ کشوری به رتبه سوم رسیده، گفت: هدفگذاری مدیریت شهری نصب ۲ هزار دوربین ثبت تخلفات رانندگی برای توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند و ارتقای رتبه تبریز در بین کلانشهرها در این حوزه است.


هوشیار با اشاره به توزیع بیش از ۳۳۰ هزار تنی آسفالت در نیمه اول سال یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سال جاری به اندازه هشت سال گذشته آسفالت ریزی انجام گرفته است.


به گفته شهردار تبریز برای اولین بار پیوست فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر در دوره فعلی مدیریت شهری تدوین و در قالب ۵۲ هفته سال اجرایی شده است.


هوشیار با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: سیستم سیگنالینگ خط یک متروی تبریز به اتمام رسیده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *