10 نکته کاربردی در طراحی تبلیغات بنری

تبلیغات بنری چیست؟

قبل از اینکه سراغ نکاتِ کاربردی در طراحی یک بنر تبلیغاتی جذاب بریم، بهتره اول از همه بگیم منظور از تبلیغات بنری چیه!؟

تبلیغات بنری، یک پوستر (آگهی) تبلیغاتی گرافیکیه با هدف ترغیب بیننده! در واقع امروزه آگهی های تبلیغاتی کاغذی و قدیمی جای خودشون رو به تبلیغات آنلاین و گرافیکی دادن. در این نوع تبلیغات، تلاش بر اینه که با استفاده از اصول گرافیک و همینطور روانشناسی تبلیغات، آمیزه‌ای از هنر و خلاقیت به نمایش گذاشته بشه تا با جذب بیننده، پیام اصلی آگهی دهنده به مخاطب القا بشه. پس لازمه با رعایت یک سری اصول اصلی اما مهم، تلاش کنیم اثری جذاب از خودمون به نمایش بذاریم.

با ما همراه باشید …

 

1-استفاده از ابعاد تبلیغاتی متداول

همونطور که لازمه برای نقاشی، قبل از هر کاری سایز نقاشی رو تعیین کنیم، لازمه قبل از اینکه وارد نکات فنی و ریز طراحی بنر بشیم سایز بنر مورد نظر رو تنظیم کنیم. شما در تنظیم سایز بنر موردنظر کاملاً آزادی عمل دارید اما پیشنهاد می‌کنیم که از «سایزهای متداول در طراحی بنر» استفاده کنید. از متداول‌ترین سایزهای طراحی بنر تبیلغاتی می‌توان به ابعادِ 728 در 90، 300 در 250 و 300 در 600 اشاره کرد.

 

2- رعایت ترتیب اِلِمان‌های بنر

منظور از رعایت ترتیب اِلمان در طراحی بنرهای تبلیغاتی، رعایت ترتیب پیامی هست که قراره به مخاطب ارائه بشه.

در واقع برای طراحی بنر موردنظر خیلی مهمه که به ترتیب چه پیامی به ذهن مشتری وارد بشه!

در این خصوص اصول کلی رعایت اِلِمانها در طراحی بنرهای تبلیغاتی به صورت زیر به شما پیشنهاد میشه.

1-لوگوی شما 2- پیام شما (یا ارزش پیشنهادی) 3- گزینه‌ی ورود به سایت

 

3-سادگی، اوج زیبایی!

یکی از اشتباهات بزرگی که خیلی از افراد در طراحی بنرهای تبلیغاتی مرتکب میشن، «شلوغی بیش از حد» بنر هست. تا حد امکان سعی کنید بنر شما پیرو سبک مینیمال باشه! یعنی فقط چیزهایی رو عنوان کنید که گفتنش لازمه در غیر این صورت با ذکر مطالب اضافی سعی در شلوغ کردن بنر نداشته باشد.

4- رعایت اصول طراحی گرافیک

طراحی بنر، هنری دیجیتال در حوزه گرافیک است. این یعنی قراره شما به عنوان یک نقاشِ دیجیتال وارد عمل بشید و خلق اثر کنید. پس حتما سعی کنید از اصول و چهارچوب اولیه گرافیک مثل اصول چینش و خط‌کشی و کادربندی و … استفاده کنید. رعایت همین اصول ابتدایی اما امهم باعث شکل گیری جذابیت خاصی برای بیننده خواهد شد.

5- قدرت کلمات

از قدرت کلمات غافل نشید! چه بسا یک جمله‌ی کوتاه، تا عمق جان بیننده نفوذ کنه و کارِ چندین خط توضیح اضافی رو انجام بده! پس روی کلماتی که داخل بنر به کار می‎برید بیشتر فکر کنید و با دیگران مشورت کنید. فراموش نکنید هدف، جملات کوتاه اما تاثیر گذار هست.

6- رعایت اصول نگارش

رعایت اصول نگارش جملات هم در طراحی بنر کم‌اهمیت نیست! این خیلی مهمه که برای عنوان بنر از چه فونتی با چه سایزی استفاده بشه و برای محتوای اصلی بنر، از چه فونتی با چه نگارشی استفاده بشه. چه بسا یک خطای کوچیک در نگارش، ارزش کلی بنر شما رو پایین بیاره. پس از آخر کار حتما جملات رو از نظر نگارشی چک کنید.

7-از قانون رنگها غافل نشید!

همونطور که گفتیم، هیچ طراحی بنر فرقی با نقاشی کردن نداره! آشنایی با قوانین روانشناسی رنگ‌ها و هارمونی رنگ‌ها، میتونه تاثیر به سزایی در تحریک ذوق و شوق خواننده داشته باشه و حسابی چشم‌نوازی کنه!

8- استفاده هوشمندانه از گزینه‌ها

با به کاربردن ترفندهای ساده اما کاربردی، به راحتی می‌تونید نرخ کلیک بنر خودتون رو افزایش بدید. برای از به کاربردن گزینه هایی همچون (Call to Action) غافل نشید.

9- انیمیشن، زبان گویای ذهن!

تغییر و تفاوت همیشه جواب میده! چه خوبه به جای اینکه سعی کنیم مثل همه، بنرهای ساده و اپیدمی طراحی کنیم، با ایده گرفتن از سایت‌های خارجی و استفاده از انیمیشن‎های کوتاه و گویا، تاثیر بنر رو چند برابر کنیم.

10- هماهنگی را حفظ کنید

ضرب المثلی هست که میگه «اگر زیادی وارد عمق جنگل بشی، نمیتونی عظمت و وسعت جنگل رو ببینی!»

متوجه منظورم شدید؟! همیشه این موضوع رو مدنظر داشته باشید که مبادا بیننده غرق در عمق محتوای شما گیج بشه! پس اعمال صفحه فرود را فراموش نکنید.

نتیجه گیری:

همونطور که دیدین، برای طراحی یک بنر تبلیغاتی جذاب در عین حال موثر، لازمه ترکیبی از چند هنر و مهارت مختلف به کارگرفته بشه در نهایت اثر تاثیرگذار خلق کنیم. پس هیچ ایرادی نداره اگر حین انجام کار، نظر هم‌تیمی خودتون رو بپرسید و ازش کمک بخواید. کار تیمی همیشه موثرتر از کارهای انفرادی هست!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *