آمریکا باید تضمین بدهد تحریم ها ادامه یابد از مواضع خود کوتاه

تهران- ایرنا- نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا باید تحریم‌ها را برداشته و تضمین بدهد، گفت: تا زمانی که آمریکاتحریم و فشار را علیه ملت ایران در دستور کار خود داشته باشند، جمهوری ایران هم از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.


همایون سامح‌یه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تاکید بر لزوم اخذ تضمین های واقعی از آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌ها، اظهار داشت: در صورتی که آمریکایی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل کنند و تحریم‌ها را بردارند و تضمین بدهند که دیگر ملت ایران را تحریم نمی‌کنند ما هم به تعهدات برجامی خود بازخواهم گشت اما تا زمانی که آنها تحریم و فشار را علیه ملت ایران در دستور کار خود داشته باشند ما هم از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم.


نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که جواب حرف زور، حرف زور است و جواب‌ های، هوی است و ملت ایران هیچگاه در مقابل زیاده‌خواهی ها و زورگویی های آمریکا کوتاه نخواهد آمد و از منافع خود دفاع خواهد کرد.



با اشاره به تزریق گاز به سانتریفیوژهای نسل پیشرفته گفت: این اقدام جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا انجام شد.


نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی افزود: تزریق گاز به سانتریفیوژهای نسل پیشرفته در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا این پیام را برای آمریکایی‌ها به همراه دارد که ملت ایران واهمه‌ای از فشارها و تحریم‌های آمریکا ندارد.


سامح‌یه اظهار داشت: هیچگاه به دنبال جنگ نیستیم و در مورد صنعت هسته‌ای نیز بهره‌برداری و استفاده ما از این صنعت و این انرژی کاملاً صلح‌آمیز است اما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و متحدانش بخواهند مانع پیشرفته کشور ما شوند.




دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *