نهاد مردمی رسالت یکی از مصداق های پیاده سازی مردمی سازی امور

لیلا اسماعیل نژاد







برچسب‌ها






تهران – ایرنا – راهبر نهاد مردمی رسالت این نهاد را یکی از مصداق‌های پیاده‌سازی مردمی‌سازی دانست و گفت: این همیاری اجتماعی سال گذشته به یک میلیون نفر وام قرض‌الحسنه توسط خود مردم پرداخت کرد.


محمدحسین حسین زاده روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه و رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر اینکه کانون‌های همیاری اجتماعی از جنس کانون‌های مردمی است، گفت: ۲۵ هزار کانون همیاری اجتماعی در سراسر کشور پنج میلیون عضو دارد.


وی نهاد مردمی رسالت را تشکلی مردم نهاد دانست و ادامه داد: داشتن سبک بهتر کار و زندگی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن صرفا بُعد مالی میسر نیست، بلکه برای دستیابی به این مهم باید ابعاد فرهنگی، اجتماعی، تکنیکی و فنی همچنین راهبری کسب وکارها و بُعد مالی را هم در نظر گرفت.


حسین‌زاده اضافه کرد: با در نظر گرفتن این ملاحظات گام به گام جلو رفتیم و در سال ۱۴۰۰ نهاد مردمی رسالت را نام گذاری کردیم.


وی با اشاره به نقش سازمان‌های رهیاری اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری از انقلاب تاکنون بر انجام امور توسط مردم تأکید مکرر داشتند و دارند به همین منظور در بخش مردمی نه دولتی، افرادی برای عملیاتی شدن این رهنمودها در نهاد رسالت فعالیت می‌کنند.


راهبر نهاد مردمی رسالت با بیان اینکه هر کانون در این نهاد یک راهبر دارد، گفت: یک سری سازمان‌های غیردولتی عضو آن و برخی نیز بسترساز برای بقیه فعالیت‌ها مانند حل مسائل اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی و اشتغال خرد و خانگی هستند.


حسین‌زاده نهاد مردمی رسالت را یک زیست‌بوم خواند که مردم در این فضا فعالیت دارند و این فعالیت‌ها ابعاد وسیعی از حل مسائل اجتماعی، تحصیل تا ازدواج و جهیزیه، درمان و محیط زیست را در برمی‌گیرد.


نخستین نمایشگاه و رویداد هم‌افزایی برای مدیریت ایران در ۱۴۰۱ روز یکشنبه دو مرداد ماه در مصلای تهران گشایش یافت تا نمود عینی تحقق شعار دولت در مردمی سازی و کمک برای رفع دغدغه‌های رهبر انقلاب باشد.


این نمایشگاه در حقیقت حلقه وصلی میان مدیران کشور و شرکت‌ها، موسسات و گروه‌هایی خواهد بود که دارای الگو، ایده و محصولی برای حل چالش‌های اساسی ایران هستند.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *