نتیجه گفت وگوهای دینی صلح و آرامش در جهان است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: گفت‌وگوهای دینی بستری لازم برای نزدیکی هرچه بیشتر ادیان به یکدیگر است که نتیجه آن، صلح و آرامش در جهان خواهد بود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور با تشریح تاثیرات گفت‌وگوهای دینی و تاکید بر تداوم این نوع گفتگوها، گفت: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که با کشورهای مختلف دنیا از جمله هندوئیزم، مسیحیت ارتدوکس، مسیحیت پروتستان، کاتولیک و … گفت‌وگوهای دینی برگزار می‌کند و تا به امروز برکات فراوانی داشته و دارد.


برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان


رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان اشاره کرد و افزود: این کنگره فرصتی مغتنم برای گفت‌وگو در سطح جهانی است و از این جهت بسیار حائز اهمیت خواهد بود.


وی ادامه داد: گفت‌وگوهای دینی بستری لازم برای نزدیکی هرچه بیشتر ادیان به یکدیگر است که نتیجه آن، صلح و آرامش در جهان خواهد بود.


تاکید بر بررسی زیرساخت‌های لازم و ظرفیت‌های دو کشور


ایمانی‌پور تصریح کرد: ما در این سفر علاوه بر شرکت در این رویداد جهانی به دنبال بررسی زیرساخت‌های لازم و ظرفیت‌های دو کشور از طریق دیدار با مقامات بلندپایه برای توسعه روابط دوجانبه فرهنگی هستیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار امیدواری کرد برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی دستاوردهای ارزشمندی را در بر داشته باشد و منجر به صلح، دوستی و تعامل بیش از پیش پیروان ادیان و مذاهب شود.


تاکید بر تحقق تشکیل «کمیته مشترک علمی» در زمینه فارابی


وی به دیدار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با قاسم ژورمات توکایف، رئیس جمهور قزاقستان اشاره کرد و خواستار محقق شدن مطالبات معظم له در خصوص تشکیل «کمیته مشترک علمی» در زمینه فارابی شد.


رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عین حال، امضای تفاهم نامه فرهنگی میان ایران و قزاقستان را یادآور شد و افزود: اجرای قانون موافقت‌نامه فرهنگی و برنامه مبادلات فرهنگی عمده‌ترین وظیفه این سازمان است و امیدواریم به زودی شاهد توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه‌ای با کشور قزاقستان باشیم.


توسعه همکاری در زمینه سینمایی و رسانه ای با قزاقستان


ایمانی‌پور خاطرنشان کرد: در ۳۰ سال گذشته روابط خوبی بین ایران و قزاقستان برقرار شده است اما این سطح از روابط کافی نبوده است و باید بنابر تأکید دولت سیزدهم و با توجه به اراده دو کشور برای توسعه روابط و مناسبات گام‌های بسزایی برداریم.


تعاملات ایران و قزاقستان همواره رو به رشد است


اسخت اورازبای هم در سخنانی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، برای این رویداد جهانی که قرار است (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) برگزار شود، آرزوی موفقیت کرد.


سفیر قزاقستان در ایران از برگزاری مراسم درختکاری در یکی از پارک‌های نورسلطان، دیدار با وزرا و مقامات بلندپایه فرهنگی قزاقستان، دیدار با مفتی اعظم قزاقستان و جمعی از علماء و اندیشمندان دینی و مذهبی این کشور در حاشیه این کنگره دینی خبر داد.


وی اظهار داشت: تعاملات دو کشور دوست و برادر ایران و قزاقستان همواره رو به رشد و تحکیم بوده است و ما در تلاش هستیم که به شکل قابل توجهی ارتقاء یابد.


این دیدار در حالی انجام شد که قرار است حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی روزهای آتی در رأس هیآتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی به کشور قزاقستان سفر کند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *