طرز تهیه تارت شکلاتی

تارت نوعی شیرینی بین الملی است؛ از مواد پرکننده برای پوشش تارت استفاده میشود و خمیر تارت (کراست) حالت ترد و بیسکوئیتی دارد! اصلی‌ترین قسمت تارت پخت خمیر آن است. روی تارت باز است و خمیر قسمت رویی تارت را پوشش نمیدهد، تارت‌ها پف نمی‌کنند و خمیر شکل اولیه خود را حفظ می‌کند. داخل تارت را با مواد مختلفی مثل مربا، خامه، کرم پاتیسیر، کرم کاستارد، گاناش، ژله، بریلو و انواع میوه‌ها و شکلات میتوان پر کرد.


گروه ایرنا زندگی – دستور پخت تارت شکلاتی بسیار خوشمزه به این ترتیب است.


مواد لازم برای تارت شکلاتی


شکلات خرد شده: 250 گرم


خامه: 350 میلی لیتر


شکر: 100 گرم


تخم مرغ: 2 عدد


وانیل: 1/4 قاشق چایخوری


پودر ژلاتین: یک قاشق سوپخوری


شیر: یک پیمانه


آب سرد :1/4 میلی لیتر


مواد لازم برای خمیر شکلاتی


پودر بیسکویت: 2 پیمانه


کره ذوب شده: 100 گرم


پودر کاکائو: 2 قاشق سوپخوری



*** طرز تهیه تارت شکلاتی


ابتدا تعدادی بیستکوییت را در غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بیسکوییت ها پودر شود باید در نهایت 2 پیمانه پودر بیسکویت داشته باشید. در ادامه کره آب شده و پودر کاکائو را افزوده و مجدد دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، کف و دیواره های قالب پای را با یک لایه سلفون بپوشانید و مخلوط بیسکویت را داخل آن بریزید طوری که دیواره های قالب را هم بپوشاند سپس با دست فشار دهید تا خمیر به قالب بچسبد و منسجم شود.


حالا قالب را در یخچال بگذارید و سراغ درست کردن مواد میانی بروید. یک قاشق سوپخوری ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و مرتب هم بزنید تا دانه های ژلاتین به‌خوبی در آب حل شود. در مرحله بعد دو عدد تخم مرغ و 100 گرم شکر را در ظرفی بریزید و با همزن دستی بزنید تا با هم مخلوط شوند ، سپس خامه را افزوده و بعد از هم زدن وانیل و شیر را هم بریزید و مخلوط نمایید.


در این مرحله 250 گرم شکلات را رنده کرده بریزید و مواد را روی شعله ملایم قرار دهید و مرتب با یک همزن دستی هم بزنید و اجازه دهید تا مواد برای 5 دقیقه بپزد. در نهایت شعله را خاموش کرده و ژلاتین آب شده را اضافه نمایید و اجازه دهید تا مواد از حرارت بیفتد.


بعد از اینکه مواد میانی به‌خوبی خنک شد آن را داخل کراست آماده شده بریزید و برای حدود 5 الی 6 ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد و خوب ببندد. بعد از اینکه تارت شکلاتی به‌خوبی سفت شد روی آن را شکوفه های خامه ای و یا میوه های دلخواه مثل تمشک تزیین کرده و سرو نمایید.


نکات تکمیلی در مورد تارت شکلاتی


زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد.
تارت شکلاتی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *