خلیج فارس مامن امنیت ثبات منطقه و نماد صلح بین ملت های منطقه

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: ایران با تاکید بر سیاست همسایگی، امیدوار است این پهنه آبی مامن امنیت و ثبات منطقه و نماد صلح، دوستی و همزیستی بین ملت‌های منطقه باشد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اعلام کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن  دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس را گرامی می دارد.  


وزارت امور خارجه در ادامه این بیانیه آورده است: خلیج فارس، این پهنه آبی تمدن‌ساز کهن در طول تاریخ پر فراز و نشیب منطقه، همیشه در همه زبان‌ها و به طور مستمر مزین به نام خلیج فارس و معادل‌های آن در سایر زبان‌های جهان بوده است.


این بیانیه تصریح کرده است: از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی متعدد در زبان‌های مختلف، نام کهن خلیج فارس و یا دریای پارس همواره مورد اشاره، تصریح و تاکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.


این بیانیه می‌افزاید: دولت جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر سیاست همسایگی، امیدوار است این پهنه آبی مامن امنیت و ثبات منطقه و نماد صلح، دوستی و همزیستی بین ملت‌های منطقه باشد و دیگران به برقراری صلح وامنیت آن به دست کشورهای پیرامونی خلیج فارس احترام بگذارند.


در پایان این بیانیه آمده است: این روز بزرگ را که یادآور اخراج استعمارگران از منطقه است، به همه ایرانیان و آنان که تمام همت خود را برای صیانت و حراست از این آب و خاک بکار گرفتند تبریک می‌گوییم و یاد و نام شهدای گرانقدر خلیج فارس را گرامی می‌داریم.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *