بهترین سماور گازی

یکی از قدیمی ترین وسایلی که از گذشته تا به امروز استفاده می شد سماور است که در گذشته به شکل زغال سنگ و نفت نیز موجود بود ، اما امروزه سماورهای گازی و برقی در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله می خواهیم شما را در انتخاب بهترین مدل و مارک سماور گازی راهنمایی کنیم ، اما قبل از آن باید نکاتی را که هنگام خرید یک سماور گازی برای انتخاب مناسب لازم دارید ذکر کنیم.

نکات مهم در خرید بهترین سماور گازی

ظرفیت سماور: در حالت کلی سماورها با ظرفیت‌ های بیشتری نسبت به کتری و قوری تولید می ‌شوند و برای خانواده‌ هایی که دارای جمعیت بیشتر و حتی در رستوران ها مناسب ترند؛ در هنگتم خرید بهتر است به ظرفیت و گنجایش سماور توجه کرد و یک سماور متناسب با نیاز و آشپزخانه ‌تان بخرید. امروزه سماورها در اندازه های متفاوت شامل ۵ لیتری و ۷ لیتری و… در بازار موجود هستند.

کف سماور: یکی از مهمترین ترین عوامل که در خرید یک سماور گازی باید با دقت بررسی شود کف آن می‌ باشد، یک سماور خوب باید دارای یک کفی با ضخامت و مقاومت بالا باشد. این کار سبب می شود تا سماور دوام بیشتری داشته و بیشتر عمر کند.

کدام دستگیره برای سماور گازی مناسب است؟ فلزی،پلاستیکی یا چوبی؟

هر از دسته های مزیت خود را دارا هستند، از آنجایی که چوب در انتقال گرما کند تر عمل میکند، بهتر از سایر دسته هاست. با استفاده از دسته های چوبی دیگر نیازی به دستمال برای جابجا کردن سماور نیست.

دسته های پلاستیکی و فلزی اکثرا بر روی سماور های معمولی و ارزان قیمت قرار داده می شوند که اقتصادی تر باشد. هرچند که مقاومت دسته های فلزی بیشتر است اما برای جابجا کردنش حتما باید از دستمال استفاده کنید.

دسته های پلاستیکی هم بر خلاف باور شما به شدت سوزاننده هستند و انقدر می توانند داغ شوند که به راحتی موجب سوختگی دست شما شوند.

 

بهترین دسته برای تمام سمارو ها دسته های چوبی است، چرا که زیبا تر هستند، داغ نمی شوند و در دست گرفتنشان آسان است.

مزایا و معایب سماور های گازی

اگر بخواهیم انواع سماور را با هم مقایسه کنیم به طور حتم سماور های گازی نسبت به سماورهای برقی دارای صرفه بیشتری هستند زیرا از انرژی گاز شهری برای حرارت استفاده می ‌کنند. این روزها به علت سهولت و فراوانی گاز، مصرف پایین و همین طور قیمت مناسب می توان سماورهای گازی را انتخاب مناسب به حساب آورد. از دیگر مزیت های سماور های گازی می توان به دوام بالای آن ها اشاره کرد.

سماورهای گازی مثل بقیه وسیله ها علاوه بر مزیت و خوبی که دارد، ممکن است دارای معایبی هم باشد از جمله تولید گاز های دی اکسید کربن و بعضی خطرات ناشی از گاز که البته به کارگیری ترموکوپل در این سماور ها می تواند این مشکلات را به میزان قابل توجهی رفع کند.

کاربرد انواع سماور چیست؟

سماور گازی از جمله وسایل پایه و اصلی در تهیه چای است. در زمان های گذشته مدل ‌هایی از سماور وجود داشت که با ذغال کار می‌ کرد و حتی قبل از اختراع سماور، افرادی بودند که چای را به طور مستقیم روی آتش درست می کردند. امروزه بعضی به جای سماور از کتری در روی گاز و یا چای ‌ساز استفاده می‌ کنند. البته در اغلب خانه‌ ها هم می‌ توانید سماور برقی را ببینید.

از آن‌ جا که هر روز از سماور بسیار استفاده می ‌شود، باید هنگام خرید به کیفیت این وسیله توجه ویژه و بسیاری شود زیرا کیفیت ظاهر آن نیز مهم است. وسایلی که در آشپزخانه استفاده می‌ کنید بر ظاهر و شکل دکوراسیون منزل شما تاثیر زیادی می ‌گذارد.

اضافه بر سماور گازی مدل‌ های برقی این وسیله نیز وجود دارند. ولی بیشترین استفاده از مدل‌ های گازی است. هنگامی که مهمان برایتان می ‌آید، اولین چیزی که برای یک پذیرایی از او تهیه می ‌کنیم چای است. با داشتن یک سماور مناسب در هر خانه، می ‌توانید به راحتی این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید.

توجه به ظاهر و شکل این وسیله نیز مانند بقیه وسایل موجود در آشپزخانه از مهم ‌ترین علل و فاکتورهایی است که باید حتما در نظر گرفته شود. چه در هنگام خرید سماور گازی و چه در خرید بقیه وسایل، سلیقه افراد همیشه حرف اول و آخر را می ‌زند.

تفاوت سماور برقی و گازی

سماور برقی برای استفاده دائمی اصلا مناسب نیست زیرا هزینه برق را به طور صعودی بالا می برد اما اگر قصد خریدن سماور برقی دارید باید به برچسب انرژی و همین طور میزان مصرف برق آن دقت کنید، سماورهای گازی به نسبت دارای کاربرد بیشتر و مقرون به صرفه تر می باشد. از همین رو مورد توجه بیشتر افراد قرار می گیرند. مهم ترین نکته در هنگام خرید سماورهای گازی که باید به آن توجه زیادی شود، داشتن ترموکوپل است که از پخش شدن گاز در محیط جلوگیری می کند.

بهترین مارک سماور گازی ایرانی و خارجی کدام است؟

سماور های عالی نسب، برند پلان، آپولون، سماور گازی غفاری، سماور گازی البرز، سماور گازی گلستان و سماور گازی زمردیان، طوفان، استیل، پرتو، پارس، از بهترین مارک های معتبر تولید کننده سماور گازی در دنیا هستند.

معرفی مکانیسم سماور برقی و ساختار آن

آنچه سماورهای برقی را از مدل های معمولی قوری های قوی متمایز می کند ، ترموستات آنها است. سماورهای برقی شامل یک مخزن نسبتاً بزرگ ، درپوش ، شیر آب ، دسته ها و درپوش هایی هستند که با برق کار می کنند. مکانیسم عمل این سماورها مانند وسایل برقی مانند بخاری های برقی بر اساس گرم شدن عنصر و توزیع گرما بر روی سطح مایعات است.

همانطور که گفته شد ، سیستم ترموستات یا اتصال و اتصال خودکار سماورهای برقی به تأمین حرارت آب و گرم نگه داشتن آن کمک می کند. بنابراین ، هنگامی که دمای آب افزایش می یابد ، گرمای عنصر باعث گرم شدن بخشی از ترموستات می شود. این حرارت باعث جدا شدن عناصر گرمایش و خاموش شدن سماور می شود.

این مکانیزم ساده به سماور اجازه می دهد به محض کاهش دمای آب و خنک نشدن چای به طور خودکار گرم شود.

طعم چای در سماور برقی چگونه است؟

بسیاری از افرادی که هر روز چای می نوشند معتقدند که چای سازها طعم نهایی چای را دوست ندارند زیرا با سیستم متفاوتی کار می کنند. سماورهای برقی نیز به همین ترتیب است.

واقعیت این است که استفاده از مدلهای کتری و سماور برقی به دلیل شتاب جوشکاری و ایمنی بالای بدنه ، مورد استقبال بهتر مصرف کنندگان قرار گرفت. بدنه فولادی یا پلاستیکی انواع سماورهای برقی تاثیری در طعم چای ندارد ، بنابراین بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند از سماورهای برقی استفاده کنند.

با وجود طعم بهتر چای ها و چای هایی که با سماور برقی آزمایش می کنیم ، هنوز نقاط ضعفی در این محصولات وجود دارد. سماورها ، به ویژه مدل هایی که با کتری عرضه می شوند ، قیمت بالاتری نسبت به کتری ، کتری و کتری برقی دارند. در عین حال ، سماور ثابت است و قابل جابجایی نیست. اگرچه می توانید از مدل های دیگر مانند کتری برقی برای حمل و نقل آسان و حتی در سفر استفاده کنید.

عواملی که هنگام خرید سماور برقی باید بدانید

سماورهای برقی گران تر از مدل های معمولی هستند و گزینه های بیشتری نیز دارند. بنابراین ، قبل از خرید ، باید ویژگی های دستگاه را از بدنه و دسته تا مصرف برق بررسی کنید.

ظرفیت سماور برقی برای استفاده روزانه

ظرفیت مدل های برقی خانگی 3 تا 6 لیتر است. با این حال ، مدلهای برقی بزرگتر که برای مصارف خانگی استفاده می شوند می توانند تا 20 لیتر آب را نگه دارند. بدنه یک سماور برقی ممکن است بزرگتر از ظرفیت آبی باشد که در آن می ریزید. دلیل آن مربوط به نشانگر سطح آب است و نیازی نیست که کل مخزن را با مقدار زیادی آب پر کنید.

بررسی نشانگرهای کنترل سماور برقی

مدل های مختلف سماورهای برقی دارای نشانگر LED در قسمت جلوی بدنه هستند که با روشن و خاموش کردن دکمه پاور می توان آنها را تغییر داد. این نشانگر باید به اندازه کافی روشن و بزرگ باشد تا بتوانید از وضعیت دستگاه مطلع شوید ، حتی اگر محیط خاموش باشد.

اکثر مدل های موجود در بازار دارای دو نشانگر روی دستگاه هستند که حالت آماده به کار ، جوشاندن یا آمادگی برای استفاده در رنگهای سبز و زرد را نشان می دهد. برخی از مدل ها دارای ویژگی های محدودتری هستند و فقط می توانید یک پیچ دوار بر روی بدنه برای تنظیم دما مشاهده کنید.

مقدار آب در سماور را نشان می دهد

برخی از مدل ها با بدنه شیشه ای پلاستیکی طراحی شده اند. بنابراین می توانید حجم آب موجود در مخزنی که در حال آماده سازی است را مشاهده کنید. اگر پلاستیک بدنه مات باشد و حجم داخلی آن مشخص نباشد ، معمولاً یک نوار کالیبره روی بدنه نشان داده می شود. با استفاده از این نوار نشانگر می توانید حداکثر و حداقل میزان مجاز دستگاه را مشاهده کنید.

اصول اولیه دستگاه و طراحی مسکن

جنس بدنه مدلهای مختلف موجود در بازار پیرکس است ، معمولاً شیشه ، پلاستیک ، فولاد یا ترکیبی از آنها. یکی از قسمتهای مهم در بدنه سماورهای برقی ، پایه ضد لرزش آنهاست. قسمت بعدی زیره پلاستیکی است که درست زیر شیر آب قرار می گیرد تا بتوانید فنجان ، شیشه ، کاسه یا سایر وسایل مشابه را در زیر سماور قرار دهید. بدون لغزش روی سطح.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *