بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی ۲۰۲۱


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شهربانو عربیان هنرمند رشته فلز و میناکاری به‌عنوان هنرمند و صنعتگر زن سال در حوزه ساخت و تولید صنایع‌دستی برگزیده و برنده جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۱ شد.


شهربانو عربیان پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: برای این ظرف گزخوری که با هنر میناکاری تولید شده است، حدود ۶ ماه و بیش از ۱۳۵۰ ساعت کار کردم. در مرحله اول تصاویر این اثر را برای دبیرخانه پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۱ که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد، ارسال کردم و در مراحل بعدی فیلم‌های طراحی و تولید آن را هم ارسال کردم. 


عربیان که ساکن شهر ساری در استان مازندران است، گفت: از دوران کودکی کار هنری انجام می‌دادم و در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی از رشته‌های چوب (معرق و منبت) تا بافت‌ها و دوخت‌های سنتی و فرش  کار روی فلز و میناکاری آموزش دیدم و مدارک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کردم. اکنون بیش از ۱۰ سال است به صورت حرفه‌ای در رشته فلز و میناکاری فعالیت می کنم.


بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۱ شد


برای دست‌یافتن به رویاهایتان دست از تلاش برندارید


این هنرمند مازندرانی که متولد سال ۱۳۵۰ است ، توضیح داد: علاوه بر آموزش هنرجویان و علاقه‌مندان، در رشته صنایع‌دستی کارآفرینی هم کردهام؛ البته در این ۲ سال به دلیل شیوع کرونا آموزش‌ها را به صورت آنلاین انجام می‌دهم. 


بانوی هنرمند کارآفرین تاکید کرد: رمز موفقیت و پیشرفت تلاش و امیدواری است و به همه دختران و بانوان ایرانی توصیه می‌کنم برای دست یافتن به رویاهایشان هرگز خسته و ناامید نشود و هر روز بیشتر تلاش کنند.


به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی درباره این رویداد گفت: پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۱ در هفته صنایع‌دستی هند در دهلی‌نو به احترام و یادبود غاده حجاوی رئیس فقید شورای جهانی صنایع‌دستی آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.


او افزود: در این رویداد که موضوعات مختلفی را در بر می‌گرفت از فعالان و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی، صنعتگران، طراحان، افراد حقیقی و حقوقی، موسسات، شوراها و سازمان‌ها و بخش دولتی دعوت شد تا در بخش‌های گوناگون ومتنوع  این رویداد شرکت کنند.


مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی اظهار داشت: خوشبختانه شهربانو عربیان از استان مازندران هنرمند رشته ‌فلز و میناکاری به عنوان هنرمند و صنعتگر زن سال در حوزه ساخت و تولید صنایع‌دستی برگزیده و برنده این جایزه شد که به زودی جایزه این هنرمند در مراسمی به او اعطا می‌شود.


بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۱ شد
گز خوری میناکاری – طراح شهربانو عربیان از ساری – برنده جایزه زن سال ۲۰۲۱


راهبری نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *